Saturday, December 2, 2006

Paris

Fantasifull titel men spiritualiteten är inte alltid på topp. Men så är jag då i Paris, sitter och surfar vid min brors dator och laddar inför att ta RER in till stan med rapporten under armen och sätta mig på ett kafé med den framför mig. Det låter så mycket mer glamoröst än att sitta hemma vid skrivbordet. Risken är överhängande att jag stannar i en eller kanske två, eller kanske till och med tre, affärer på vägen till det där kaféet och att arbetstiden inte blir alls så lång som tänkt men då kan jag väl skylla på att det är lördag? Samt glömma det faktum att jag var ledig torsdag och fredag.

Men vad jag gjort var det värt att vara ledig för! Blizzards julfest var en höjdare och inte alls så insnöat som jag hade befarat. En salig blandning människor men jag vågar nästan påstå att jag var den enda som aldrig spelat WoW. Det har aldrig varit en princip utan bara blivit så, dock avböjde jag när Nils ville visa i onsdags för jag tyckte nog att har jag aldrig spelat fram till dagen innan festen så kan det få vänta:). Det visades en demo av den nya expansionen, Second Crusade tror jag bestämt den heter och jag kände mig lite som en ateist i kyrkan som inte såg stundens allvar. För övrigt dansades klacken på skorna sönder igen så jag får knalla tillbaka till affären den här gången.

No comments: