Sunday, December 10, 2006

Paus

Ja, igår tog jag en paus även om jag har ganska mycket att stå i nu; slutgiltiga rapporten (med reservation för språkliga ändringar och så lite till…) ska vara inne den 20:e och dessutom har jag fått en flytt på halsen. Det i sig är förvisso väldigt trevligt men lite att fixa med - vi har lägenheten redan från 15/12 och antingen ska jag hitta någon att ta över mitt rum i Prégnin eller också får vi försöka hyra ut mitt nya rum i Meyrin. Jag hoppas i alla fall på min nuvarande hyresvärds goda vilja om att de två månadernas uppsägningstid kan tolkas som att det är ok att lämna sista januari.

Just ja, paus var det. Tillsammans med T och Ludo for jag till Lyon där det var Fête de la Lumière, dvs allehanda ljusinstallationer runt om i staden. Mycket trevlig stad och vackert så det förslog. Tyvärr var vädret inte på vår sida, vilket i kombination med en icke fungerade kollektivtrafik pga strejk (Frankrike…) gjorde att det var ganska kallt och blött efter ett tag. Men som sagt trevligt ändå, och det gjorde ju bara lussekatterna och glöggen ännu godare väl hemma igen.

Men idag ska jag placera mig på mitt kontor istället. Tar emot lite för det är strålande sol och alldeles vitt uppe på Jurabergen, när jag vaknade var det några minusgrader även här nere i dalen. Men men, man får offra sig för konsten. Får drömma mig iväg lite och apropå aktuella händelser tänka att man kan komma långt efter CERN, en del får Nobelpris och andra hamnar i rymden. Det gäller ju att sätta ribban på rätt nivå.

No comments: