Thursday, December 7, 2006

"Welcome to the world of research"

Så sade en kompis när jag beklagade mig över att jag lagt två dagar på omständiga beräkningar som förmodligen inte leder någon vart och därför ändå inte hör hemma i rapporten. Detta när jag egentligen behöver all tid jag kan få för att komma framåt. Jaja, snart ska det tryckas på send-knappen för ett mail till Sverige med en betaversion bifogad. Just nu känns det som att det innehållsmässigt räcker till inledning och inte mer. Eller också är det bara torsdag och snön som äntligen låg på Jurabergen i morse har töat bort under dagen:).

Min kontorsgranne drömde för övrigt i natt att jag fick ett utbrott över att han satt och svor över att inget funkade. Det är ganska svårt att få mig över utbrottsgränsen och i just det fallet är det enda jag skulle förmedla ett stort fång medkänsla samt möjligen - i ren själviskhet - gotta mig lite över faktumet att inte vara den enda som tvingas till en svordom eller två ibland...

Just ja, jag fick en länk till ett filmklipp med skijumping från Eiger. Det var från min chef som såg till att jag anmälde mig till telemarkskursen. Hoppas att detta inte ingår i något av de två första kurstillfällena, när jag är i Sverige...

4 comments:

Anonymous said...

Vill inte undanhålla dig den glädjande nyhet, som jag upptäckte på mitt favoritforum, och som måtte glädja den särskilt, som bor vid foten av Jurabergen:
http://f15.parsimony.net/forum25608/messages/710340.htm

Anonymous said...

Vilken häftig tur. Gott hon/han fick stopp innan stenskravlet. Telemarken blir nog häftig på sitt sätt.
Alf<< Den järnvägen får allt bli något att åka vid nåsta tur till Schweiz!

Anonymous said...

Igen. Vill bara att du ska bära med dig kompisens kommentar -inläggets rubrik. Det ligger mycket i den.

Anonymous said...

inte anonym, missade bara