Friday, December 15, 2006

Juha, min hjälte

Minns ni Juha som bodde i mitt hus i somras? Det gör jag i alla fall - idag extra mycket för igår ramlade det in ett mail från en bekant till honom som vill hyra mitt rum från 1 januari. Det är inte bekräftat än från min hyresvärd men om inget oförutsett händer flyttar jag i det snaraste. Närmare bestämt den 22/12 då vi får lägenheten. På så vis slipper jag dessutom bekymret att ta mig från landsbygden till flyget på morgonen den 23:e.

Och just ja, nu är jag lägenhetsinnehavare (nåväl, hyresgäst) i Schweiz också med nypåskrivet kontrakt. De kan det här med avgifter dock; att skriva kontrakt samt få namnlapp till brevlåda och dörr går i runda slängar på 1000 kr. Joråsåatteh...

Au boulot!

5 comments:

Anonymous said...

håhå! (som tomten.) kan man få frökens adress till nya hänget kanske då??

Anonymous said...

Hyresvärden struntar nog i om pengarna kommer från Sverige eller Finland så det skall nog gå bra med hyran. Hoppas du hinner hem också - mitt i alla flyttbestyr. Och hoppas du inte knäcker dig på att hinna med detta mitt i rapporterandet...

Anonymous said...

jag kanske gnäller lite för syns skull också:) jag hinner allt med, idag tog jag faktiskt rätt mycket ledigt och strosade en stund i Geneve - tanken var att läsa rapport inne i stan men jag stötte på en kompis. Vi läste förvisso båda två och jag fick brittisk rättning men vi hann bara genom kapitel ett:)

Anonymous said...

Ibland ramlar saker på plats utan man gör något, ibland i alla fall. Lyckat att det då är "bra" saker. Ta det lugnt i all flytt,rese,jul-yra o grattis till nya boendet. Hoppas liten hälsning från spa kommer fram innan du flyttar.

erika said...

chris>> Det ska väl kunna ordnas, med viss reservation för att det ska läggas till lägenhetsnummer eller nåt. Återkommer i frågan.

29, avenue de Vaudagne, 1er étage
CH-1217 Meyrin
Switzerland

Det är alltså denna adress som gäller fr o m 22/12, eller 1/1 är det väl officiellt. Vi måste sätta en tejpbit med namnen på brevlådan, så att paketet med namnskyltarna till densamma kommer fram. De som vi betalar 50 CHF för. Naturligtvis kan inte tejpen fungera någon längre tid..

Jag ska prata med Katy så att beundrarposten som hinner ramla in till Pregnin transfereras till mig.