Thursday, December 21, 2006

Djupt imponerad…

…av mig själv, ty klockan är bara elva kvällen innan flytt och jag har redan krupit ner i sovsäcken i ett nästan ekande tomt rum. Vardagsrummet däremot är halvfullt och trots att jag väl kände till min smått hamsterartade läggning är jag förvånad hur mycket prylar jag lyckats samla på mig på ett halvår. Blir hämtad imorgon bitti och det är frågan om det ens är idé att flytta prylarna från V70:n till Elenas Fiat Uno.

Rumsbesiktning däremot blir imorgon kväll, det går naturligtvis inte för sig att mina saker står i vardagsrummet medan vi kollar mitt rum, och att någon annan låser efter mig när jag går - vem vet vad jag skulle kunna förstöra under tiden? Hyresvärden har blivit (ännu) lite kinkigare sedan han upptäckt att någon gnagt (gnagt?!) på Håkons skrivbord efter att han åkt. Katys förslag att det kanske var en ekorre som hoppat in gick tydligen inte alls hem.

Så det är sista natten i Frankrike nu, imorgon Schweiz och sedan Sverige i tre hela veckor. Ska bli skönt med lite lov innan tentaplugg tar vid, det är nog så dags för att få ner geek-nivån (jag menar, beskriva färger i rgb-notation…). Tempot sänktes något idag ändå, efter att felen vi upptäckte i min generator igår rättats till och telekonferensen med Linköping avlöpt väl.

2 comments:

Unknown said...

Välkommen till Schweiz!

Du är som sagt alltid välkommen att titta ut till Mies, och efter flytten borde det bli lite enklare rent logistiskt. Och om samtidigt rapporten är klar så borde det bli lite mindre stress.

God Jul, och hälsa till hela familjen!

erika said...

Tackar tackar, har fått lägenheten nu och den var mycket trevlig. Tyvärr (eller det är väl bra i längden) ska golven lackas om så mina prylar står numera på kontoret.

Ha en bra jul ni också!