Sunday, December 17, 2006

Mellandag

Jag vill minnas att jag förra helgen skrev ett inlägg som hette "Paus" med syftning på att jag tog en dag ledigt och for till Lyon istället för att jobba. Att idag ha en "mellandag" gör kanske gällande att jag slappar mest hela tiden. Njae, tanken var allt att jobba idag med men såhär i efterhand tror jag det blir mer uträttat den här helgen på detta sätt. Det har onekligen varit en rätt intensiv vecka som avslutades med att jag i fredags lämnade över rapporten till min handledare här. Första gången han tittar på den sedan det första utkastet tidigt i höstas (vilket inte han ska beskyllas för) och jag ser en möjlig bild framför mig hur han bekymrat kommer in på kontoret på måndag med en rödrandig rapport, som får min plan om att hinna klart till på onsdag att omvandlas till en avlägsen vision.

Nåväl, idag var tanken ambitiös och jag hade rapporten med till stan att titta på när julklappsinköpen var klara (i år bör inga stordåd förväntas, fantasin imponerar icke). Men så sprang jag på Steve mitt inne i ett varuhus och han undrade så snällt om han fick följa med och läsa rapport. Naturligtvis blev det inte lika mycket gjort men ur jobbsynpunkt var det inte helt fel med såväl språk- som faktagranskning om superconducting devices och accelerating cavities. Kombinerat med analys av bostadssituationen i London och intag av nästan obskyra mängder te från den rejält tilltagna menyn med t ex Choco Mexican Spice (vansinnigt gott!), Egyptian Lakritz och Saffran Chai (fanns att köpa hem, mmm…) var det hela mycket trevligt. Lite senare dök T och Jonas (den norske av dem) upp och vi vandrade vidare till en kinarestaurang. En lugn och trevlig kväll där jag insåg att det var sista lördagkvällen jag skulle behöva cykla från ändhållplatsen för att kunna komma hem.

För övrigt har snön i Jura nästan töat bort men jag tillåter mig vara egoistisk och tycker det är rätt bra så att jag slipper sukta dit nu när jag inte riktigt har tid.

1 comment:

Anonymous said...

Skönt med en mellandag, har jag också mellan spa-besök och sista veckan på jobbet för året. Precis nu är årets Dunderglögg, efter sex veckor buteljerad. Kommer att servers 23:e.