Friday, July 14, 2006

At the end of the week

En vecka till ända igen och jag kommer gå till helgs med gott mod. Har skrivit mina första rader vettig kod och just nu funkade det att kompilera så det känns som alldeles rätt tillfälle att bryta även om klockan inte riktigt är slagen än. Kan väl inte säga att jag riktigt kan se hur dessa rader ska in i det slutliga exjobbet men det känns bra att ändå prestera något. Chansen/risken är nog stor att de över huvud taget inte kommer att ha där att göra men jag har lärt mig lite i alla fall.

Tror att smekmånadsfasen börjar infinna sig här med allt det innebär av allmän trivsel. Inte bara kollegerna utan även damen i cafét vet att jag vill ha te och det har börjat slängas käft även på franska. Jag förstår inte alla gånger men det är något de andra vågar utnyttja sådär lagom mycket. Dessutom har de förstått att jag faktiskt vill bli rättad så jag lär mig nog en del. Igår pratade jag och kontorsgrannen passé conditionel och subjonctif så det stod härliga till men just det har jag nog inte så stor nytta av till vardags.

Strax bär det iväg ner till stationen och tåget till Zürich där Malin väntar. Ska bli otroligt kul att träffa henne igen, var ju ett år sedan sist. Det lär bli en stor fest imorgon också, fyrtiofem personer med influgna gäster från utriket.

I morse flyttade jag från Segny och bor alltså ingenstans just nu; är själv på besök i Zürich och väskorna på kontoret och hos familjen Christiansson i Mies. Men på söndag är det slut på att leva i kappsäck! All ära åt mitt reselakan men det ska bli skönt att breda ut sig lite:).

No comments: