Sunday, July 30, 2006

La vie sportive

Nästan en vecka sedan förra inlägget ja, det stämmer. Önskar jag kunde säga att det är exjobbet som tar alltmer tid men det har avancerat långsamt så jag ser fram emot att min handledare kommer tillbaka från sin semester imorgon. Har mest varit planlöst kodande den senaste veckan, men även om det kanske inte för jobbet direkt framåt så lär jag mig på det och det lönar sig ju sedan.

Men det är fullt upp här ändå. En arbetsdag st
räcker sig från ca 8.30 till 18 (vi brukar ta långlunch och åka till Meyrin, schweiziska siten, så vi jobbar lite längre på eftermiddagarna) och sen händer det oftast nåt. Tisdagar är traditionellt pubdag för CERN-folk, i alla fall på sommaren. Onsdag grillning med några från avdelningen. Torsdag sssoova för här går det nämligen fint att hitta folk som är lika galna som en själv och tycker att MTB klockan halv sju på morgonen är en kanonbra idé. Det är det verkligen, särskilt i den här värmen. Så två dagar har det burit iväg i morgonluften, härligt!

Gårdagen spenderades inne i Genève med att köpa klänning till Sofias bröllop. Jag var vansinnigt nära att ge upp och kände mig illavarslande teknolognördig när jag efter fyra timmar endast lyckats hitta ett USB-minne. Det lutade åt att satsa på det
lokala köpcentret och då även nappa på en kompis erbjudande att vara personal shopper. Men se, det löste sig till slut. Så nu är jag redo att åka hem till Sverige en sväng nästa helg, ska bli jätteroligt!

Just nu ligger jag i sängen och skriver, mör i benen efter en vandringstur till de franska Jurabergens två högsta toppar; Le Reculet och Le Crêt de la Neige (1717 möh)
. Efter två sena kvällar (bl a Juhas avskedsfest, han flyttar hem till Finland på tisdag) eller för all del tidiga morgnar tycker jag mig kunna vila med rätta.

No comments: