Sunday, September 3, 2006

Tjugofem år fyllda

Japp, halvvägs till femtio, nedräkningen kan börja. Nåväl, det gjorde inte så farligt ont att fylla tjugofem, inte ens en pirrning i stortån. Möjligtvis en lätt antydan till huvudvärk tidigare idag men det kan nog inte skyllas på åldern…

I alla fall, det var en bra födelsedag! Daniel ställde upp som chaufför på morgonen och vi for till postkontoret för att hämta paket och affären för att inhandla det som skulle inmundigas senare under kvällen. Pyssel i köket och lång brunch med paket- och brevöppning, stort tack alla, liksom för alla sms som ramlade in under dagen! Paketet som hämtades på posten var från faderen och innehöll ett halsband likt det på bilden till höger.

Därefter dags för orientering dit jag lyckats få skjuts efter att min förfrågan mailats ut till hela klubben varför alla visste vem jag var när jag kom dit. Jaja. Lite fegt valde jag klassen Technique Moyen som alltså innebär att det är tekniskt svårt (vilket visade sig vara en sanning med modifikation) och medellångt. 4,1 km och såhär i efterhand skulle jag nog valt Technique Long istället. Det blev faktiskt en seger men jag måste erkänna att såväl min tid som differensen till tvåan säger mer om konkurrensen än om mig. Oavsett vilket, kul var det i alla fall!

Så var det då dags för fest på kvällen. In alles var det nog 25-30 personer där och jag är imponerad av hur folk tog sig ut på landet; en del till och med gåendes. Vilket osökt fick mig att tänka på att världen är ganska liten, nyligen anlände Marcus och jag har visst gått på samma gymnasium. Och som ytterligare bevis på världens litenhet var även Adriano där, han ska försöka styra upp en träff med några av våra gemensamma bekanta från Lausanne. Hoppas det blir av!

När jag är inne på födelsedagstemat vill jag naturligtvis också gratulera Marcus Christiansson till det ypperliga valet av föräldrar, Thorsten och Serena. Dock kunde du varit lite mer omsorgsfull när du valde födelsedatum och väntat ytterligare några timmar så att vi skulle kunna fira samtidigt:).

Så, nu ska kvällen ägnas åt att sköta korrespondansen samt som avslutning läsa brevet från femtonårsdagen. Borde nog författa ett nytt men det kanske går att arkivera bloggen på något bra sätt istället. Tror det vore en bra affärsidé, att bygga funktionen "beställ blogg-bok" där man kan få sin blogg tryckt och inbunden i självvald design.

Och imorgon ny arbetsvecka, kort sådan ty torsdag är helgdag. Jeûne Genevois och eftersom det verkar otrevligt att fasta tar jag ledigt även på fredag och flyr fältet för en långhelg. På onsdag kväll tar jag tåget till Valence för att tillsammans med Ludo resa runt lite i Ardèche och vidare söderut mot Marseille och kanske Aix-en-Provence. Får se vad vädret tillåter.

No comments: