Friday, September 29, 2006

Bloggum Romanum

Nu vet jag förvisso inte vad blogg har för genus på latin, men det kanske inte behöver vara så stort huvudbry för när jag tänker efter finns nog inte ordet över huvud taget. I alla fall, jag sitter på ett vandrarhem i Rom och funderar om jag inte borde kunna skriva utan att nyttja svenska tecken i onödan (hm..). Snart ska vi ut och roa oss, intaga middag på en av Adriano rekommenderad restaurang (efter glassbarstipset har han fortsatt förtroende) och sedan kanske vidare ut i Roms nattliv. Om vi orkar, reveljen gick trots allt 4.30 i morse och under dagen har vi sett bl a Colosseum och slagits med turister. Trots att vi snart är inne i oktober är här varmt nog för shorts och jag vill inte tänka på hur mycket folk det är i juli och augusti... Allt för nu, vale!

No comments: