Friday, September 22, 2006

Helg

Idag har jag egentligen inget speciellt alls att säga (som att jag brukar ha det) mer än att det är dags för helg igen. Imorgon ska det orienteras, det sägs vara kuperat, och sedan far jag troligen till Lausanne och Nuit des Musées. För 10 CHF får man entré till stans alla muséer till klockan fyra på natten. Just så länge räknar jag inte med att ta del av spektaklet dock, men det vore roligt att återse Musée Olympique (även om damernas höjdhoppsribba utanför entrén fortfarande lär ligga på 2.09 och utan Kajsa Bergqvists namn) och Espace des Inventions, samt besöka något nytt.

På söndag blir det kanske orientering igen, mer åt tävlingshållet i Le Lieu i Vallée de Joux, men jag får se. Alternativ B, eller A, beror på hur man ser det, är Coupe Icare i Grenoble, vad jag förstått en festival med allehanda flygande föremål. Tja, helgen lär inte bli tom i alla fall. Tjipp!

No comments: