Monday, August 14, 2006

Regn

Aldrig blir människan (eller i alla fall jag) riktigt nöjd. För några veckor sedan var det olidligt varmt här, folk satt på kontoren och svettades och ingen kunde ens stava till ordet konsenntrasjon. Nu regnar det och är allmänt småtrist, sådär kallt och ruskigt att jag nästan förväntar mig se Poseidon eller Fars hatt när jag tittar ut. Jag hoppas faktiskt sommaren kommer tillbaka snart, folk här säger i alla fall att den inte är över än.

Regnade gjorde det även i helgen, men det gjorde inte mycket för det var hemskt trevligt ändå. En annorlunda men lyckad helg, jag var på Zürich Street Parade med kortege och efterföljande fest. Allt i techno- och housemusikanda. Be mig inte precisera närmare för det är egentligen inte alls "min" musik men stämningen gjorde det till en kanonbra upplevelse. Återigen bodde jag hos Anette, Malins f d hyresvärd som mer än varmt välkomnade.

Denna vecka planeras det löst för en fransk soirée med raclette och därtill hörande vin hemma hos grannen med poolen, det gäller att passa på innan han åker om ett par veckor. För det är så det är här på CERN, människor kommer och går och man får vara beredd på att ens vänner försvinner. Som Genève benämns; a transit city.

No comments: