Monday, August 28, 2006

Internationella inslag

Dagen efter den italienska festen, där jag mycket riktigt träffade Adriano (IT) blev en internationell sådan. Vi, dvs Öyvind (N), Ludo (F) och jag (S) tog bilen från Frankrike till Schweiz där vi mötte Tyge (DK/UK) och Olivier (F). Tillsammans for vi via det svenska möbelvaruhuset till Villeneuve och Red Bull-Vertigo, världsmästerskapen i glidflygning och akrobatisk fallskärmshoppning (eller nåt i den stilen, ni får läsa själva). När vädret tyvärr omöjliggjorde fler hopp förflyttade vi oss till Lausanne där varm choklad intogs medelst sked (konsistensen kräver detta) på Le Barbare. Detta var stamstället från förra gången i Lausanne och jag skickade sms till Erasmuskompisen Julia (D) för att dela med mig av ögonblicket. Vidare promenad i stan innan vi slutade på en eritreansk restaurang - mycket gott. Via en lokal pub med Indian Pale Ale samt ingefärsöl som skulle kunna få t o m mig att tycka om öl tog vi sedan bilen tillbaka från Schweiz till Frankrike.

Igår fortsatte temat och vi (Ludo, Olivier, Øyvind och jag) bokade flygbiljetter till Rom där det blir en långhelg i månadsskiftet september/oktober. Typiskt nog råkade jag ut för lågprisflygbolagens boka-nu-filosofi och priset höjdes med 15€ under bokningsproceduren. Tant pis.

No comments: