Friday, January 19, 2007

Uppgift om slutförd kurs: TSRT78*

Ja, just så. Hur det hela gick till är döljt i hunkel och att jag kunde få så många poäng förefaller nästan lika mystiskt som jag tyckte att själva tentan var. Men jag klagar inte - det här var alltså min sista tenta. Fast sådant ska man aldrig säga, så jag lägger till att det var den sista på grundutbildningsnivå**. Surreal, but nice...

Den första veckan, eller kortveckan, här har varit bra. Lägenheten är fortfarande kaos men det går sakta framåt. Igår var jag med Olivier på IKEA och nu råder IKEA-syndromet i mitt rum: ha alldeles för mycket saker, köp något att förvara det i, ha inte tid att organisera och ha därmed ännu mer saker som flyter runt. Men jag har bytt sovsäcken mot täcke nu så det börjar arta sig.

Jobbet känns också bra, idag ska den första sektorns VFT:er integreras i ett större projekt och kompileringen funkade till slut igår efter felutvecklingen 340-180-630-debug file too long-180-0. Ungefär.

Det har också blivit en del tid till LARM-förberedelser, samt lite filande på rapporten. Det sista tyvärr inte så mycket som önskvärt vore så det blir nog helggöra, men med tanke på att det enda som faller från molnen är regn behöver jag inte prioritera bort snö och skidor. Jag tittade längtansfullt på mina skidor och undrade när jag skulle få användning för dem varpå chefen svarade "nästa vinter"...

*Digital Signalbehandling

**Får till och med gardera med att det gäller det här 180 poängs-programmet. Om jag inte räknade fel i min snabbkoll skulle det redan nu kunna bli en 200 p master av det också. Bilder och grafik efter juli, Anders?

6 comments:

Anonymous said...

Klarar Erika sina tentor?
Skiter björnen i skogen?
Gillar jag våfflor med grädde?

Anonymous said...

1.Ja
2.Ja, men inte under idetiden
3.Ja gärna med god sylt till, eller?
Ja, Erika vad säga... Jo lev o njut av livet och ta vara på alla dina vänner. KRAAM

Anonymous said...

här ser det ju ut som att jag tigger beröm…men det var enbart en ren glädjeyttring!:)

för övrigt gör jag mitt bästa för att ta hand om vännerna, tex; hur ser gruyèrebeståndet ut på ön? att det är dåligt bredvid länsbiblioteket vet jag så det ska ordnas

Anonymous said...

Grattis till DigSigen!
Hoppas du kan släcka MatLab-törsten på annat sätt nu...

Anonymous said...

Erika! Har du sett att Camilla Läckberg bloggar på samma domän som vi: lackberg.blogspot.com

Anonymous said...

Jädrans hunkel till att dölja