Sunday, January 14, 2007

Borta med vinden

Det är ingen idé att citera originaltiteln, ty kvällens språk är återigen svenska. Planet som skulle ta mig till Amsterdam kunde inte landa på Landvetter så det blev omdirigerat till Oslo och mitt flyg ställdes in. Efter några samtal med kundtjänst i Nederländerna (att lösa det på plats i Göteborg vore för enkelt) där jag ett tag var inne på att åka från Arlanda (befängd idé, som om tågen skulle funkat...) bokades jag om till imorgon istället. En lustig detalj i sammanhanget är att förra gången jag skulle flyga från Landvetter var i januari 2005 (skidsemester i Val d'Isère), morgonen efter natten då Gudrun härjade som värst. För tillfället har jag ingen mer resa därifrån inbokad men jag lovar att säga till i god tid innan så att stormvarning kan utfärdas.

Genom att inte fara idag kunde jag hjälpa mor att lämna tillbaka envägskärran vi hyrt för att frakta saker från mitt förråd i Linköping till ett dito i Trollhättan (tack Anders*2, A-K och Gunnar för bärhjälp!). Det är helt otroligt hur mycket prylar det går att samla på sig... Vi har nyss börjat hyra ett gemensamt förråd i faderns hus och på dörren står det prydligt "SOPRUM" eftersom det var dess tidigare funktion. Jag undrar stilla om rummet inte fortfarande gör skäl för sitt namn. Kanske skulle det kompletteras med "Vi tillämpar käll(ar)sortering". Vad är brännbart? En låda ljusstakar - flamtåliga. Två lådor Höganäsporslin - redan bränt. Stort antal bokkassar - man bränner inte böcker! Och så vidare. Någon dag ska jag ta tag i att verkligen slänga saker.
Mañana.

2 comments:

Anonymous said...

Min kamrat Amund dök upp för två veckors våldsgästande och nämnde att hans I-kompis Henning jobbade på CERN nu för tiden. Bekant? Mest nyfiken, har bara mött karl någon gång så ingen känning av mig.

Anonymous said...

Var nyss nere i Soprummet och såg hur mycket du ställt in där. Förfärades mest över tanken på allt slit du drabbats av tills mor tröstade mig med att du haft just AK. Gunnar m.fl till hjälp.