Thursday, January 25, 2007

Geneva - Paris - Stockholm

På resande fot igen alltså, morgonjoggad och klar i Versailles och snart i färd med att anträda etapp två, den som ska leda till det Stockholm som ligger strax utanför Nyköping och därifrån vidare till den egentliga staden. Tog tåget hit till Paris igår (försenat, även här är snön ett problem ibland) och ut på puben för att träffa några av Blizzardmänniskorna - "det är tredje gången du är här nu va?" - och senare även Nils som jag till föräldrarna kan hälsa mår prima.

Ikväll blir det middag med Chris och imorgon jobbintervju i hufvudstada (jorå...) innan jag åker till Linköping där kvällen ägnas åt exöl/träffa Malin/träffa Ida, helst alltihop på en gång.

Rapporten har fått grönt att gå iväg på tryck så ikväll eller imorgon skickas den. Lätt ångestfyllt, en sådan blir ju aldrig klar utan kan alltid förbättras. Jag har också fått Idas rapport nu och kan börja förbereda opponeringen om två veckor. Och sen...ja, sen undrar jag om jag inte är klar.

2 comments:

Anonymous said...

Mån tro det.. För ett tjugotal år sedan turnerade en mycket duktig föreläsare i skolfrågor, Ulf Nilsson från Gällivare, runt om i landet och han kom även till Lilla Edet. Jag minns en sak som han sa: "Kvinnor blir aldrig färdiga...".
En man kan städa ett rum och sedan sätta sig i fåtöljen och säga att nu är han färdig, men en kvinna hittar hela tiden andra och nya saker att plocka och pyssla med. Så - jag hoppas du är färdig - men fan tro´t...

Anonymous said...

hope all went well