Sunday, January 7, 2007

Mis-à-jour

Jag har varit lite dålig på att skriva på sistone men så heter det ju faktiskt att bloggen handlar om tiden på CERN och då känns det inte lika motiverat att skriva om hur jag sitter i Freja på ISY och pluggar. Fast det är ju i och för sig starkt anknutet till exjobbet måste jag säga, även om den mesta tiden hittills ägnats åt DigSig har jag idag börjat titta på ppt-presentationen till framläggningen. Känns smått overkligt att det är så snart* och att 4,5 (eh..hrm..**) års studier snart är till ända.

Detta, att snart bli färdig, är ett ofta avhandlat ämne med vännerna jag träffar här i stan. Det är verkligen hur kul som helst att träffas igen och faktiskt riktigt skönt att kunna prata svenska och säga precis det jag vill. Samtidigt börjar CERN vakna till liv igen, arbetsåret börjar egentligen imorgon och jag har tagit ledigt första veckan. Folk dyker upp på MSN (och jag stänger av) och den schweiziska mobilen blir uppringd igen. Dock har jag hört ryktas att det inte finns så mycket snö till att tala om där nere men jag hoppas det ordnar till sig tills jag kommer tillbaka.

Just ja, jag måste ju också tacka min käre bror för att jag får kampera hos honom. Syskonkärlek på 25 kvadrat har hittills fungerat faktiskt. Jag tackar genom att ockupera cykeln (som förvisso är min), låna hans LiU-kort (med tillgång till fikarum) samt när jag är på bra humör baka bröd på morgonen. All gästfrihet till trots, det ska bli skönt att sova i en egen säng och inte leva i ryggsäck.

*13.15 nu på fredag, i Algoritmen
**Jaja, det var väl sisådär 6,5 år sedan jag började...

4 comments:

Anonymous said...

Jag håller tummarna och tackar för senast!

Anonymous said...

intressant jämförelse med fuglesang men tycker samma som dennes moder: vad skall du där uppe att göra?
ps lycka till på fredag

Anonymous said...

Lycka till med framläggningen!

Anonymous said...

tack för tillönskningarna!