Thursday, April 26, 2007

Halleluja

Ety denna dag har redan burit med sig en näst intill religiös upplevelse. Mellan spirande vinrankor och små pittoreska stensatta gårdar öppnar sig plötsligt fälten och där är jag på mina inlines på åsen som förmodligen utgör den högsta punkten mellan Jura och Alperna; med utsikt över desamma, Genève, Lac Léman och Pays de Gex i soluppgången med den stora blodröda skivan rakt föröver.

För att beskriva det snart tropiska klimat som råder här genomfördes denna tur i linne och shorts vilket var precis lagom mellan klockan sex och sju på morgonen. Så bra att bagerierna öppnar tidigt så att man får med nybakt bröd hem till frukost.

Vill jag åka från den här regionen??

För övrigt anser jag att asfaltsvägar som övergår till grus bör markeras som återvändsgator. Om Kartago har jag dock ingen åsikt.

7 comments:

Anonymous said...

Det låter som om du varit i närheten av Satigny.
Kom tillbaka igen i september, när vindruvorna är mogna och rosorna blommar, så vill du nog aldrig lämna den här regionen!

Anonymous said...

Ja, det funderar jag också på när jag läser dina inlägg, vill du åka från den här regionen...? Det finns andra vackra regioner och det går att återvända. Samtidigt kommer du alltid att ha med det vackra i ditt minne. Kram m.

Anonymous said...

Jag önskar dig en glad och studentikos Valborg! Så studentikos den nu kan bli söder om Alperna.. eller - är det väster om Alperna? eller mitt i? Skit samma! Ha en trevlig helg!

A

Anonymous said...

skulle inte kartago besmöras..?

fö anser jag att tropiska klimat bör förnekas. viva den stockholmska efterfestfökylningen!

pussa.

Anonymous said...

t>> Närheten av Satigny var det, stämmer mycket riktigt.

e>> Ja, man måste ju alltid välja bort något om man väljer något annat.

a>> Den var glad och i studentikos anda sjöngs om fru Svenssons lyckliga karl (för övrigt är vi snarast norr om Alperna).

c>> Låter som damens Valborg också höll måttet. Bist Du vielleicht betrunken gewesen? Här städas det för fullt.

Anonymous said...

nja, njo, det dracks väl en del men det var på oskars inflyttningsfest på fashionabla med orimligt trånga östermalm och på valborg hade jag ej en tanke ens. tänk.

idag har det burits lådor. min rygg är inte vad den borde vara. när fick jag typ ichias? hur stavar man det?

måste klippa färska örter nu. det våras.

löv.

Anonymous said...

änd emosjon?

jag har hört att även paris kan vara orimligt trångt. fashionabelt återstår att se...