Sunday, April 22, 2007

En helg till ända

Det blev en helg av det här med. Värmeböljan har slagit till och det är klart att det är trevligt när det är varmt och skönt, men jag vågar inte tänka på hur det ska bli i juni när aprilvärmen håller just juninivåer. Pust.

I fredags blev det halvt spontant middag med nio personer hemma hos mig och i lördags var det säsongspremiär för CERNs O-cup där jag inte inledde storstilat. Resultaten har inte kommit än men jag blev i alla fall inte bättre än trea och högst sannsyveligt sämre än så. Det var roligt i alla fall men jag är glad att det inte var några veckor senare för då hade det förmodligen varit stört omöjligt att såväl se som ta sig fram i skogen.

På kvällen var det teater igen; för några veckor sedan regisserade min chef en pjäs och den här gången hade han huvudrollen i en pjäs om en dag ur den franske filosofen Diderots liv. Jag har inte sett en enorm mängd teateruppsättning så mitt omdöme är kanske inte det mest tillförlitliga men jag tycker den var riktigt bra och kommer definitivt minnas teaterupplevelsen länge. Det underlättade förmodligen att jag var van vid just den franskan också.

Idag var det prébalisage inför nästa veckas organiserande av CERN O-cup, dvs uthängning av snitslar. Kartan stämde riktigt bra så det var inga problem och kan nog bli roligt nästa vecka. I morse kändes det faktiskt lite motigt att ge sig ut i skogen istället för att följa med några vänner på vandring i Alperna, men väl ute var det riktigt kul. Vädret var sedan så bra att jag tog en spontantur på inlines ut till Mies och hade lyckan att ramla in hos Thorsten och Serena just innan de hunnit ge sig ut på utflykt. Marcus var märkbart större än sist jag såg honom men fattas vore väl annat när ungefär halva hans liv har fortflutit sedan dess.

Så ännu en vecka slut alltså, ska stöka iordning lite här i lägenheten så att insidan matchar utsidan; de tvättar fasader och kanske ska fönstren som står uppallade på gården sättas in istället. Det är ett under att de ihärdigt lekande barnen inte haft sönder något av dem än.

No comments: