Tuesday, November 28, 2006

På fjärde dagen återuppstånden

Sådär, nu är bloggen åter vid liv igen. Under nytt namn denna gång, men samma innehåll. Tror att jag ska hittat alla gamla blogginlägg och klippt och klistrat in dem igen. Utan kommentarer förvisso men så är det. Och kom nu inte och säg att jag skulle tjänat tid på att göra något script som genererade alla inläggen till den nya bloggen... Jaja, back in business i alla fall.

Sedan sist har det jobbats en del, inte så mycket som det gjorde då det nu börjar brinna i knutarna. Jag försökte få en del gjort i lördags på kontoret, men det blev väl si och så med det. Har i alla fall bytt skrivbord och sitter nu på Theos gamla plats så att jag inte längre har ryggen mot dörren men istället kan se ut - skönt! Synd att Theo är borta dock, när man behöver nån att snacka skit eller älta kulturkrocksbryderier med.

"Die Schwede macht ein Hexehaus" hördes i telefonen i söndags och det märkliga i det var dels att Warner pratade i telefon här en söndag - han missade flyget hem till Berlin i lördags - och dels att jag gjorde pepparkakshus. Det senare var mycket trevligt även om Smartiesarna bara räckte till ena taket så det får bli en episod två där. Kvällen innan var för övrigt Warners närvaro tacksam, då han på ingenjörers vis klippte och skar i kabeln till min raclettegrill som visade sig ha schweiziskt uttag med tre pinnar, inte det minsta kompatibelt med två franska hål och en pinne.

Å så har jag shoppat i helgen. Ett stycke cykel för 15€ och ett stycke skidutrustning (utförsskidor, pjäxor och stavar) för 129€. Deuxième main så det förslår men bara bra. Mistern jag köpte cykeln av hade nog utan problem kunnat avvara den gratis dock, att döma av hans två välövertäckta sportbilar i garaget, innanför de tre vardagsbilarna på garageuppfarten bakom den fjärrstyrda grinden...

Imorgon far jag till Paris, ska bli riktigt kul! Och nu är det verkligen, verkligen dags att jobba...

3 comments:

Chris said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

mon ami! välkommen tillbaka och å revuaaaar!

/chrisse-pisse

Anonymous said...

Härligt att du är tillbaka igen. Det var tomt ett par dar. Tycker nog också att han hade kunnat avvara cykeln. God tur till Paris o hälsa Nils.