Thursday, November 9, 2006

Jobb o så

Det senaste har det jobbats på ganska duktigt på exjobbet. Ett icke oansenligt antal timmar har tillbringats i telefon med Henrik, min handledare på ISY som hjälper mig mer än jag kunnat hoppas på med rapportskrivandet*. De andra Technical Students här nere är nästan lite avundsjuka och suckar om sina handledare och examinatorer därhemma som knappt vet vad de heter och än mindre vad de sysslar med.

Annars har jag förvånat mig själv en aning den senaste veckan när jag insåg att jag börjat skaffa mig träningskompisar på allvar, det var längesedan. Individualisten i själ och hjärta upptäcker att det är ganska trevligt att åka till simhallen tillsammans med andra och att utforska CERN Prevessin med inlines och stavar i sällskap istället för själv. Det senare större än man först tror, och det är lite svårt att föreställa sig att i de där slitna barackerna bedrivs något som lär vara tämligen avancerad forskning. Som vi konstaterade Petter och jag i onsdags kväll när vi var ute; det är inte på kontor som CERN lägger sina pengar (förlåt, våra skattepengar).

Kan ju inte låta bli att skicka en liten liten känga till Joel också, är du-vet-vad någon sorts hämnd för att ha blivit runtsläpad i Västerlandaskogen en gång för en herrans massa år sen?;)

*Vet inte om du läser detta av någon anledning, Henrik, men eftersom det inte är du som (förhoppningsvis) ska godkänna mig behöver du inte oroa dig att det är fjäsk.

No comments: