Friday, June 30, 2006

På väg

Sådär ja. Det börjar bli dags att ge sig av, lägenheten är städad och golvet håller på att torka. Stort tack till mor för all hjälp. Dock, kunde du inte gett dig på mina köksskåp för ett och halvt år sedan och upptäckt då att det fanns ett skåp bakom kryddhyllan ovanför spisen?

Om ett litet tag går tåget till Stockholm där jag ska bo hos far och Anna i natt, så flyger jag från Arlanda imorgon förmiddag. I Genève kommer Thorsten och Thomas och möter på flygplatsen, känns riktigt lyxigt att få en egen liten välkomstkommittée! Sedan bor jag hos Thorsten, Serena och Thomas i Mies till på tisdag när det blir dags att snylta på Roderiks gästfrihet i Meyrin veckan ut. Nästa helg hoppas jag åka till Lausanne och Festival de la Cité som jag velat gå på ända sedan jag var där för tre år sedan, att Joanna som jobbade i TLTH ifjol pluggar där gör ju inte saken sämre. Andra veckans boende löser sig vad det lider, men den helgen är i alla fall fixad. Det ramlade in en inbjudan till Malin E:s 25-årsfest i Zürich så det lär bli en sväng dit. Och den sextonde flyttar jag in med norsken, tysken och Bellman, eller hur det nu var, i St Genis i Frankrike. Någonstans i det här vore det kul att hinna med ett besök på Montreux Jazzfestival också. Just det ja, jag ska börja exjobba på måndag. Det blir nog bra med det med.

Världen är rätt liten ändå, genom att åka utomlands träffar jag vänner jag inte sett på länge. Dessutom är det massa orienteringstävlingar i juli och ni som åker på dem är mer än välkomna att svänga förbi hos mig också!

Det kommer säkerligen en rapport ganska snart igen, jag lever i trygg förvissning om att tillgången till internet är bra på det dära labbet.

Det blev inga inlines förresten så jag behöver inte ha hjälm på huvudet när jag flyger. Känns ju bra, men Polish Airlines får gärna ha en liberal överviktspolicy ändå.

Hoppsan, ska försöka fatta mig lite kortare nästa gång.

No comments: