Wednesday, June 28, 2006

Packning

Jag hoppas det blir kallt på lördag. Kallt och regnigt. Det får gärna regna småsten till och med. Så att jag kan ha på mig två stickade tröjor, fleecetröja, regnjacka och hjälm. Inlines på flyget är förmodligen inte tillåtet (har någon sett förbudsskyltar förresten?) men de svarta stövlarna får det bli. För se, jag har faktiskt lyckats få ner inlinesen i väskan. Däremot inte allt annat men det finns ännu tid att stuva. Hjälmen hänger rätt löst om sanningen ska fram. Undrar just när flygbolagen ska ersätta maxvikten för bagage med maxvikt per ekipage, dvs passageraren inkluderad. Jag skulle tjäna på det, tror jag bestämt.

Något som däremot är lite trevligt med att vara tvungen att minimera packningen är att jag måste köpa kläder där nere. Hur ofta är det annars som man verkligen behöver göra det? En gore tex-jacka till exempel kan väl aldrig vara ett skapat behov?

No comments: