Sunday, June 25, 2006

The pre-final countdown

Okej, jag ska inte överdramatisera men nu när det bara är en vecka kvar har faktiskt nedräkningen börjat; bara en av varje sorts veckodag innan planet lyfter. Förvisso är det bara ett halvår jag ska vara borta men det känns mer definitivt än så. Jag har inga planer på att komma tillbaka till Linköping för någon längre tid så det är faktiskt ett kapitel som håller på att avslutas. Bättre upp, det är ett nytt kapitel som påbörjas!

Så nu är det dags att ta farväl av saker och folk. Det är nästan lite samma känsla som att ta studenten, helt plötsligt är människor som knappt pratat med varandra på tre år de såtaste vänner som sörjer att skiljas så snart. Samma sak med platser eller ting. Idag var det läge för mtb-slingan i Malmslätt och Kärna mosse (nej, jag cyklade inte i naturreservatet och ja, jag tog det lugnt…). Men jag insåg att det inte kan vara sista turen där innan jag åker. Det var helt underbart kul! Det vore för övrigt grymt att köpa en vettig cykel där nere. Fast jag har funderat på att börja med någon ny sport, någon kampsport kanske? Lär om inte annat vara ett mer konstruktivt sätt än andra väl beprövade, icke fungerande, metoder för att leva ut sina aggressioner:).

Och nu tror jag bestämt det är läge för den här bloggen (eller heter det blogen?) att kliva ut i offentlighetens ljus. Välkomna hit!

No comments: