Tuesday, June 19, 2007

Kjempegøy

Idag var tanken att Jonas och jag skulle ut och cykla efter jobbet. När jag installerat mig vid datorn i morse kom dock mailet:

"Du er klar over at dette været ikke kommer til å holde seg til i ettermiddag? Jeg er klar for å stikke NÅ ;-) "

"Öh? jag kan nog inte nu..eller var det en spøk? cykla i regn (ska det regna?) är bra vettu:-)"

"Var ingen spøk.. se på solen da! Er helt krystallklar himmel på Jura. Hva er det du er så opptatt med?"


Nej, det hade han ju faktiskt rätt i. Duschsaker? Tja, jag hade ju alla träningskläder och utan att avslöja alltför mycket detaljer kan man väl cykla som en kille ibland. Funktions-t-shirts är ju uppenbarligen det bästa man kan tänka som handduk så det fanns inga egentliga hinder för att sticka in huvudet till handledaren och fråga om jag kunde utnyttja en halv av de lediga dagarna Nu. Inga problem och två och en halv timme senare på 1668 möh: Jag frågade Jonas om det var ok att publicera bilder och konversation och fick som svar:

"
Noe som kan legges til på bloggen:

J: -Erika! Her er den dammen med kumøkk jeg snakket om. Jeg sneiet borti den forrige gang jeg syklet her og da stinket jeg død og helvete etterpå.


1 time senere på samme sted på vei ned igjen:

J: -Det hadde vært tøft med et bilde av deg syklende midt gjennom den dammen så møkka spruter. Er du med?

E: -Men var inte det koshit?

J: -Nei altså.. det er ikke kumøkk..

E: -okei"

(Själv hade jag snarast tänkt mig en bildtext med en uppmaning om att lägga märke till hur gårdagens nyinköpta nagellack blänkte i solen (men det syns ändå inte så tydligt (det gör däremot macho-såret på knät)))

Hur smart detta var inför morgondagens löpartävling? Bah, utsikten gjorde det värt allt och imorgon är en annan dag:-)

Uppdatering, mail från Jonas: "Nå ser det ut til at været holder seg da, men jeg turte ikke ta sjansen. Dessuten blir man mye brunere rundt lunsj ;-)"

Uppdatering 2, meddelande från stolsryggen: "Om du är så dum att du utövar svettig, fysisk aktivitet på 1600m höjd vid lunchtid utan solkräm får du skylla dig själv". F-n.

1 comment:

Anonymous said...

ni har ett moln i midjehöjd.. asså i midjehöjd. moln skall, per def, vara ovanför människan. cykla genast ner.

midsommar blöt, kall, varm. hur var din? puss.