Sunday, February 11, 2007

Ketchupeffekt

Regnet smattrade mot rutan i morse och dödade det sista av den redan svaga motivation inför skidutflykt som vi* gemensamt kunde uppbåde igår. Det vore dock tragiskt att till på köpet sitta och betrakta det knappt snötäckta Jura själv så Steve och T kom på spontanbrunch.

Sedan ordnade dagen upp sig rätt bra; jag fick åka med Roderik och Sandra till La Vattay för att åka längdskidor. Det var töväder och de som åkte klassiskt var förmodligen lika avundsjuka på fästet under mina skateskidor, som jag var på det glid de måste haft med sina bakhala klassiska. Men det var hemskt trevligt ändå och nästan 25 km blev det till slut, även om det inte gick något vidare fort trots idog kolhydratuppladdning i veckan… De som kolhydratladdat "på riktigt" inför det klassiska långloppet Transjurassienne (med i Worldloppet) idag var nog riktigt besvikna, loppet ställdes in vilket säger en del om snöläget.

Kvällen har sedan varit ytterst lugn, jag är ensam hemma och myser med bad, levande ljus och jazzmusik. Skönt för trötta ben och huvud.

*T, Steve, Jonas, Kirsten och jag

No comments: